Skip to content
Menu

Quin tipus de compressor escollir pel taller de fusteria?

Comparem les característiques, funcionalitats i avantatges dels compressors de pistó i els de cargol per facilitar aquest tipus de decisions.
AIRE COMPRIMIT TALLERS FUSTERIA

L’aire comprimit als tallers de fusteria és un element importantíssim a tenir en compte per aconseguir millors acabats i reduir el manteniment de les màquines connectades. Així doncs, l’elecció del compressor pel taller és una decisió important per garantir una alta qualitat de l’aire i pressió adequada per la maquinària i treballs a realitzar. 

Un dels principals dubtes a l’hora de decidir el tipus de compressor pels tallers de fusteria és si escollir un compressor de pistó o de cargol. En aquest article us exposarem les principals diferències i avantatges de cadascun. 

Compressors de pistó 

Els compressors de pistó són màquines que el seu funcionament es basa en la compressió de fluids com els gasos o l’aire de l’atmosfera. Aquest entra per una vàlvula i es comprimeix amb el moviment de pistó que redueix el volum de l’aire generant la compressió.

Els compressors de pistó se solen instal·lar en indústries on no es requereix una alta potència d’aire. 

Compressors de cargol 

Els compressors de cargol són màquines que el seu funcionament es basa en la compressió de l’aire ambient mitjançant el moviment helicoidal dels 2 rotors o cargols; aquests giren en direccions oposades per aconseguir la compressió de l’aire. 

Aquest tipus de compressors permeten comprimir una alta quantitat d’aire, és per això que se solen instal·lar en indústries que requereixen una alta potència de l’aire, ja que compten amb maquinària pneumàtica gran a accionar. 

Compressor de pistó VS Compressor de cargol 

Aquesta és la nostra resumida comparativa entre els compressors de pistó i de cargol: 

    • Temperatures internes de treball d’entre 140ºC – 200ºC. 
    • Temperatura de sortida de l’aire de mínim 40ºC que requereix una refrigeració prèvia a ser utilitzat. 
    • Accionaments puntuals de treball
    • Inversió assequible 
    • Baixos costos de manteniment
    • Fàcil transport 
    • Generen pulsacions d’aire durant el funcionament
    • Compressió mitjançant el moviment alternatiu del pistó dins el cilindre, obtenint un subministrament d’aire a pulsacions i requerint un acumulador. 
    • Desgast progressiu pel fregament dels elements de compressió. El manteniment habitual es basa en canviar filtres, bandes de transmissió i l’oli de lubricació. 
    • Cicles de treball d’entre el 60% i el 70% per evitar el sobreescalfament dels equips.
    • Funcionament sorollós d’entre 78 i 95 decibels.
    • Aire resultant amb 10 mg/m3 d’oli de la lubricació de la màquina. 
    • Temperatures internes de treball d’entre 70ºC – 110ºC . 
    • Temperatura de sortida de l’aire d’entre 5 i 15 ºC, sistema de refrigeració incorporat.
    • Jornades intenses de treball amb un rendiment estable
    • Inversió elevada
    • Alts costos de manteniment
    • Majoritàriament són compressors estacionaris 
    • Amb diversos modes de treball
    • Compressió mitjançant el gir de 2 cargols helicoidals que generen un flux d’aire continu llest per ser utilitzat.  
    • Llarga vida útil, no presenta pràcticament desgast. El manteniment habitual es basa en canviar els filtres d’oli i separadors.
    • Cicles de treball constants al 100%
    • Funcionament sorollós d’entre 65 a 76 decibels  
    • Aire resultant amb menys de 3 mg/m3 d’oli de la lubricació de la màquina. La qualitat de l’aire és superior, esdevenint un aire net i sec ideal per a l’aplicació d’acabats o recobriments.

Som especialistes en instal·lacions d’aire comprimit i tallers

Com a conclusió general podem determinar que si el teu taller requereix un treball continu de l’aire comprimit, necessites un compressor de cargol, en canvi, si tens necessitats d’aire comprimit puntuals, la teva elecció és un compressor de pistó.

La majoria de distribuïdors de compressors, basen les seves ofertes en compressors de cargol per treballs amb una pressió d’entre 6 i 13 bars i potències superiors a 5,5 kw  i de compressors de pistó per treballs superiors a 15 bars o compressions baixes. 

A Boira ens diferenciem amb el nostre tracte personalitzat i proper: 

Oferim de forma gratuïta una revisió i projecte de millora de la xarxa d’aire comprimit de la teva fusteria, nau o taller.

Boira Comercial Tècnica estem al vostre costat, és per això que l’equip tècnic de Boira t’ajudarà a valorar i t’assessorarem en la millor solució pel teu taller, tenint en compte les hores de treball, les màquines connectades, requisits de les mateixes i la mida de les instal·lacions. Contacta amb nosaltres per rebre assessorament

Comparteix a

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Send this to a friend